George Soros (węg - György Soros, a właściwie - György Schwartz) - amerykański miliarder, węgiersko-żydowskiego pochodzenia urodzony 12 sierpnia 1930 r w Budapeszcie. Jest on młodszym synem Tivadara i Elisabeth Soros. Jego syn nazywa się Alexander. Spekulant walutowy, członek Grupy Bilderberg i Klubu Rzymskiego, a także mason i kabalista. Jest reprezentantem interesów rodziny Rothschildów. Już od kilkudziesięciu lat nieustannie wywiera wielki wpływ na wydarzenia na całym świecie. Finansował (lub finansuje) on min. majdan na Ukrainie, KOD, oraz islamską inwazję na Europę. Odpowiada on również za grabież Polski po 1989 roku (Plan Balcerowicza) i Rosji (Plan Czubajsa). Można śmiało powiedzieć że to obecnie jeden z najgroźniejszych i najbardziej bezwzględnych ludzi na świecie.

Aktywnie finansował kampanię prezydencką Hillary Clinton. Stworzył on w latach 60 XX w. tzw. Teorię Zwrotności. Jego koncepcja zakładała, że te osoby, które obserwują jakieś zjawisko – ekonomiczne czy polityczne – stają się częścią tego co obserwują i dlatego ryzykują utratę obiektywizmu.

George Soros

Dzieciństwo[edytuj | edytuj kod]

Już jako dziecko George Soros dokonywał niechlubnych czynów, a mianowicie - kolaborował z III Rzeszą. Pod nadzorem generała SS Kurta Bechera (był on szefem sekcji Waffen SS) młody George tropił Żydów i szabrował ich mienia. W 1947 roku wyjechał do Wielkiej Brytanii na międzynarodowy kongres esperandystów (prawdopodobnie z pomocą ojca). Później będąc w Londynie, ukończył naukę w znanym London School of Economics. Został on protegowanym wiedeńskiego profesora Karla Poppera. Był zachwycony jego pismami. W 1956 roku kariera Georga Sorosa zaczęła nabierać tępa. Przeniósł się do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął pracę jako broker i analityk na giełdzie Wall Street.

''Black Wednesday'' w wykonaniu Georga Sorosa[edytuj | edytuj kod]

22 września 1992 r. George Soros zyskał przydomek ''człowieka, który złamał Bank Anglii''. Dzień ten później został określony mianem ''Black Wednesday'' W ten jeden dzień George Soros zdołał zarobić aż miliard dolarów! Wyglądało to tak: Rząd Wielkiej Brytanii na początku lat 90-tych zobowiązał się, że w ramach mechanizmu kursów walutowych będzie utrzymywał kurs funta szterlinga na stałym poziomie wobec m. in. marki niemieckiej, a wahania na walucie nie przekroczą 6%. W przypadku zbliżenia się do granicy 6% byłby zobowiązany do interwencji na rynku walutowym. Rząd brytyjski próbował zachęcić spekulantów, w tym Sorosa, do zakupu funta poprzez zwiększenia stóp procentowych, postąpili oni jednak całkiem odwrotnie. Zaciągali liczne kredyty w funtach, które po otrzymaniu natychmiast wymieniali na niemiecką markę. W wyniku tego działania to rząd brytyjski musiał funta skupować i nie był w stanie dotrzymać zobowiązań co do utrzymywania jego kursu na odpowiednim poziomie, następstwem więc był spadek wartości funta. Soros wykorzystał skrupulatnie spadek, odkupił brytyjską walutę po niższym kursie i spłacił wierzycieli, a reszta kwoty stała się jego zyskiem. Szacuje się, że miliarder tego dnia wprowadził na rynek około 10 miliardów funtów, natomiast Wielka Brytania poniosła straty na 3 miliardy funtów. Black Wednesday wprowadził Wielka Brytanię w recesję, czego skutkiem było załamanie w branży mieszkaniowej oraz upadek wielu przedsiębiorstw.

Nagrody[edytuj | edytuj kod]

W 2000 roku George Soros został wyróżniony przez Gazetę Wyborczą tytułem człowieka roku. Laudację na cześć laureata wygłosił ówczesny minister spraw zagranicznych - prof. Bronisław Geremek.

Z kolei w 2012 roku, były prezydent Polski, Bronisław Komorowski odznaczył Georga Sorosa Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Zasługi.

George Soros a islamiści w Europie[edytuj | edytuj kod]

Dziennikarz Sky News, Jonathan Samuels znalazł na plaży na greckiej wyspie Lesbos tzw. ''książeczkę uchodźcy'' w której znajdowały się min. mapy, przydatne numery telefonów i inne cenne wskazówki odnośnie tego, jak dostać się do Europy i otrzymać tam pomoc. Co ciekawe, na liście miejsc do których mogliby się udać uchodźcy znajduje się aż 7 polskich adresów. Okazało się że druk tej książeczki finansuje organizacja W2eu (Welcome To Europe) należąca właśnie do Georga Sorosa. Ta finansowana jest z kolei przez OSF (Organizację Społeczeństwa Otwartego) która przewiduje pomoc dla działaczy pro-imigracyjnych.

Jak George Soros okradł Polskę[edytuj | edytuj kod]

Rozpoczęty 1 stycznia 1990 r. Plan Balcerowicza był tak naprawdę odgórną inicjatywą rządu USA i Georga Sorosa. Założył on w maju 1988 r. Fundację im. Stefana Batorego, poprzez którą miał przeprowadzić transformację ustrojową w Polsce. Połączył on siły z Jeffreyem Sachsem i jego asystentem Davidem Liptonem. Ten, dzięki pomocy Grzegorza Lindenberga, żydowskiego dziennikarza Gazety Wyborczej zorganizował kolejne spotkania z Adamem Michnikiem (Aaronem Szechterem), Bronisławem Geremkiem (prawdziwe nazwisko - Lewartow) i Jackiem Kuroniem (prawdziwe nazwisko - Kordblum).

Cytaty Georga Sorosa[edytuj | edytuj kod]

  • ''Jestem aniołem który chce ratować świat'' - szczyt w szwajcarskim Davos w 2012 roku. Konferencja pod nazwą ''Wielka Transformacja''.
  • ''Przyznaję, że zawsze miałem w sobie przeszacowany obraz własnego znaczenia. Mówiąc dosadnie uważałem się za kogoś w rodzaju boga''

Cytaty o Georgu Sorosie[edytuj | edytuj kod]

  • ''George Soros jest najbardziej niebezpiecznym człowiekiem na świecie, ponieważ, podobnie jak szaleni megalomani z filmów z lat pięćdziesiątych, oszukuje wszystkich w przekonaniu, że to on jest altruistyczną postacią, gdy w rzeczywistości za pomocą swojego ''społeczeństwa otwartego''  podważa podstawy amerykańskiego społeczeństwa'' – fragment artykułu gazety Human Events z 2011 roku.

ARTYKUŁ W BUDOWIE!